Du är här: Introduktion Allt om köpet Vanliga frågor
Vanliga frågor
Läs de vanligaste frågorna från våra kunder
Frakt och leverans
Vilka transportsätt erbjuder ni?
Beroende på försändelsens mått, vikt och din adress kommer vi att transportera försändelsen till ditt hem med den lämpligaste transportören. Vi väljer mellan GLS, DPD och DHL. Leveranstiden från avsändning är vanligtvis 4-5 arbetsdagar. Frakten är kostnadsfri.
Hur lång tid tar leveransen?
Vi gör vårt bästa för att du ska få din försändelse så snart som möjligt. Leveranstiden beror på den slutliga transportören, men tar vanligtvis ytterligare 3-6 arbetsdagar.
Hur mycket kostar frakten?
Frakten är helt gratis.
Är förpackningen av spegeln tillräcklig och är spegeln säker att transportera?
Vårt företag har lång erfarenhet av att packa och transportera speglar på ett säkert sätt, vilket gör skador mycket sällsynta. I sällsynta fall då skador sker kommer vi att ordna en snabb ersättning efter ifyllning av en skaderapport vid mottagandet. Vi garanterar dig ett bekymmersfritt köp och tillförlitligheten hos vår tjänst.
Hur kan jag spåra min försändelse?
När din försändelse har skickats får du spårningsinformation direkt från transportören. I de flesta fall kan paketets nuvarande plats spåras online.
Betalning
Hur kan jag göra en betalning?
Du kan välja mellan flera betalningsalternativ, inklusive snabb onlinebetalning. Alla betalningsalternativ tillhandahålls av ledande leverantörer, för maximal säkerhet för dina personuppgifter. För mer information, se avsnittet Frakt och betalning.
Returer och reklamationer
Vilken garanti har jag på min vara?
Garantin är alltid 2 år.
Vad ska jag göra om mina varor anländer skadade?
Kontakta oss omedelbart via e-post. Skicka oss ditt ordernummer, foton på den skadade produkten och beskriv problemet. Installera inte en skadad spegel!
Måste jag betala porto om jag returnerar produkten?
Om skadan är vårt fel behöver du inte betala porto. Ditt ansvar är bara att packa spegeln noggrant så skickar vi en kurir till dig på vår bekostnad. Om det är ett misstag från kundens sida kan vi ordna en kurir, men kunden är ansvarig för fraktkostnaderna. För 415 kr erbjuder vi oss att leverera en låda som är klar för att bara sätta in spegeln i för säker transport.
Produkter
Rekommenderar ni att man väljer en touchknapp eller att spegeln ansluts direkt till elnätet (custom switch)?
Valet beror på varje kunds individuella preferenser. Med touchknappen kan du styra belysningsintensiteten. Men om du föredrar en ren spegeldesign rekommenderar vi att du väljer att ansluta spegeln till sin egen strömbrytare.
Kan det vara svårare att använda touchknappen om spegeln är immig?
Touchknappens sensor sitter bakom spegeln, så imma är inget problem.
Var sitter spegelns ljussensorbrytare och hur fungerar den?
Sensorkontakten är placerad på spegelns framsida. Den reagerar på din handrörelse framför spegeln, upp till ett avstånd på 6 cm, vilket gör att du enkelt och hygieniskt kan styra belysningen utan att röra den.
Är LED-belysningen motståndskraftig mot fukt och ånga som kan uppstå i badrummet?
Ja, våra speglar är resistenta mot den fukt och ånga som ofta förekommer i badrum.
Vilken färg på ljuset rekommenderar ni?
Det beror på var och i vilket syfte du vill använda spegeln.
Varmt ljus (ca 3000K) – Det är mjukt, behagligt och har en antydan till gult. Det är lämpligt för avkopplande utrymmen som sovrum eller badrum, där det skapar en mysig atmosfär.
Neutralt ljus (ca 4000K) – Det påminner om dagsljus, vilket gör det till ett perfekt val för badrum. Det ger en verklighetstrogen färgåtergivning och en stark belysning för detaljerade aktiviteter som sminkning eller rakning.
Cool Light (ca 6000K) – Det har en blåaktig nyans och är mycket starkt. Det är lämpligt för områden där hög belysning krävs och där du vill ha klart, skarpt ljus, t.ex. i moderna badrum eller arbetsområden.
Så om du väljer en spegel till ett badrum där den ska fungera som den primära ljuskällan för sminkning eller rakning, välj neutral belysning. Om belysningen vid spegeln endast ska fungera som en inredningsdetalj, t.ex. i en hall eller ett sovrum, rekommenderar vi ett alternativ med varmt och mjukt ljus.
Är belysningen i spegeln tillräcklig? Behöver jag oroa mig för att inte kunna se mig själv i spegeln när jag sminkar/rakar mig?
Ja, spegeln ger tillräcklig belysning, men den bör inte vara den enda ljuskällan i rummet. Dess huvudsakliga syfte är dekorativt och att belysa detaljer. För en övergripande badrumsbelysning rekommenderar vi att du kompletterar LED-spegeln med en huvudljuskälla.
Vilken typ av spegelbelysning är bäst för sminkning/rakning?
Den mest effektiva belysningen för sminkning/rakning uppnås om du väljer belysning runt hela spegelns omkrets.
Kommer spegeln ihåg den senaste inställningen av ljusintensiteten?
Ja, spegeln kommer ihåg den senaste inställningen du gjorde.
Om jag beställer en uppvärmd spegel, hur slår jag på den?
Värmemattan slås på med hjälp av den inbyggda touchknappen. Vi placerar den i mitten av spegeln som standard. På individuell begäran kan vi ansluta värmemattan till LED-belysning eller till en extern strömbrytare.
Hur lång tid tar det innan spegeln är fri från imma?
Imman börjar avta inom två minuter och inom fem minuter ska spegeln vara helt fri från imma. För bästa effekt är det lämpligt att sätta på värmemattan innan du duschar så att spegeln hinner förvärmas tillräckligt för att förhindra att den immar igen helt.
Stängs spegelvärmen av automatiskt eller måste jag stänga av den manuellt?
Värmesystemet har ingen inbyggd timer, vilket innebär att värmen måste sättas på och stängas av manuellt.
Kan jag använda en ångrengörare på spegeln?
Du kan använda en ångrengörare på PREMIUM-speglar, men undvik denna typ av rengöring på STANDARD-speglar.
Hur är det med kablar i spegeln? Har spegeln ett uttag?
Spegeln är inte utformad för att anslutas direkt till ett eluttag. Det finns anslutningskablar på spegelns baksida som måste anslutas till strömkabeln. Vi rekommenderar att en kvalificerad fackman utför installationen.
Är hyllan som jag kan lägga till spegeln också bakgrundsbelyst?
Nej, hyllan är inte bakgrundsbelyst.
Vilka storlekar på speglar erbjuder ni?
Vi erbjuder ett brett utbud av storlekar. Om du har ett specifikt krav på en spegelstorlek, vänligen kontakta oss via e-post.
Kan ni hjälpa mig att välja rätt spegel?
Vi hjälper dig gärna att välja din drömspegel. Kontakta oss gärna via e-post eller telefon.
Beställningar
Kan jag följa statusen på min beställning?
Vi skickar den senaste informationen till den e-postadress som du angav i det sista steget av din beställning. Vi kommer att bekräfta din beställning, hålla dig informerad om dess status och slutligen om frakt och leverans.
Hur gör jag en beställning?
Vi erbjuder många produkter som kan konfigureras. När du har valt en produkt väljer du storleksvariant och komponenter. Lägg sedan till produkten i varukorgen, fyll i fakturerings- och leveransinformation och välj betalningsmetod. Om du är osäker på din beställning eller har tekniska problem, vänligen kontakta oss via e-post.
Hur gör jag en ändring eller avbeställer en order?
En ändring eller avbokning kan göras inom högst 24 timmar efter att en beställning skapats, via e-post eller telefon. I det ögonblick spegeln går i produktion är det inte längre möjligt att ändra eller avbeställa beställningen på något sätt.
Hur lång tid tar det att tillverka en spegel?
Produktionen beror på vilken typ av spegel som valts och dess konfiguration. Se produktinformationen för information om produktionstider.
Hittade du inte vad du letade efter? Vi svarar gärna på alla frågor. Kontakta oss för mer information: